Real Madrid - Manchester City

1 måned 1 uge siden #145 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Real Madrid - Manchester City

NadaMás post=174138 skrev: ​Tilslutter mig også koret, der siger af Mbappé kunne have været forskellen i aften.

Holdet kan slå City uden, men nøj hvor bliver det nemmere med ham foran mål. Det kan der altså ikke herske to meninger om. Vi har brug for en spiller der virkelig kan afslutte koldblodigt hver kamp, og det har vi ikke pt.


Ja, Mbappe istedet for Vini på venstrekanten havde gjort underværker.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 1 uge siden #146 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Real Madrid - Manchester City
Jeg tror ikke vi kommer til at have en kina-mands chance for at gå videre. Kyle Walker tilbage i næste kamp, og han ejer bare Vini (som ikke lavede andet end at miste bolden idag, selv uden Walker...), og City på deres hjemmebane...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Væk
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
1 måned 1 uge siden #147 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Real Madrid - Manchester City
Jeg håber at Militao kan spille kampen. Vi bliver nødt til at se på den midtbane til returen, når vi får de perioder, hvor City kontrollere kampen. Det ville de under alle omstændigheder komme til at gøre.

Vores offensiv skal være langt mere kyniske end i går. Vi havde flere chancer end City, men afslutningerne var langt fra gode nok.

1/6 2024
1+6+2+0+2+4=15
Sidste redigering: 1 måned 1 uge siden ved 9eren.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 1 uge siden #148 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Real Madrid - Manchester City

Dragam post=174140 skrev: Jeg tror ikke vi kommer til at have en kina-mands chance for at gå videre. Kyle Walker tilbage i næste kamp, og han ejer bare Vini (som ikke lavede andet end at miste bolden idag, selv uden Walker...), og City på deres hjemmebane...

​Enig!

Og jeg vil ellers altid gerne være (jubel)optimist på Real Madrids vegne, men det her ser bare svært ud. Manchester City scorede fire mål på os forrige år på Etihad og fire mål i fjor ditto. Det har aldrig rigtig været tæt på englændernes hjemmebane. 

Foruden Walker, så må vi jo også forvente, at KdB spiller returkampen. Han kommer til at elske at lege i det enorme rum, som Real Madrid efterlod foran eget målfelt i gårsdagens kamp. Det kan blive grimt..... som det også var i fjor. 

80-20 i Citys favør.   

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Væk
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
1 måned 1 uge siden #149 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Real Madrid - Manchester City
Opstillingen til returen

Lunin
Carvajal-Militao-Rüdiger-Mendy
Bellingham-Kroos-Valverde-Camavinga
Rodrygo-Vini

1/6 2024
1+6+2+0+2+4=15

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 1 uge siden #150 af Mathiaska

Dragam post=174140 skrev: Jeg tror ikke vi kommer til at have en kina-mands chance for at gå videre. Kyle Walker tilbage i næste kamp, og han ejer bare Vini (som ikke lavede andet end at miste bolden idag, selv uden Walker...), og City på deres hjemmebane...

​Det bliver rigtig, rigtig svært. Mest væsentligt bliver det dog, at KdB sandsynligvis er med. Vi må forsigtigt håbe at en eller to af deres profiler går i stykker i weekenden, om end det tydeligvis ikke begrænser deres kvalitet. 

Men når City kan komme til Madrid og få 3-3, så kan vi også tage til Manchester og gøre det samme. Så det er åbent, men det bliver rigtig svært. Særligt uden Tchou, som vi kommer til at mangle mest af alle. Foruden Mbappe, som allerede er påpeget i tråden, egenhændigt havde ødelagt City i en kamp som den igår. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 1 uge siden #151 af Estadio Santiago Bernabéu
​Jeg er ikke enig i al kritikken herinde. Vi var bedst fra start til slut. Det eneste City kan bryste sig af at være bedst til var at afslutte udefra feltet.

Vini, Valverde, Rodrygo, Carvajal, Superüdiger, Mendy, Tchoumeni, Kroos og Camavinga gjorde det alle sammen til UG verdensklasse.

Eneste minus er det øv resultat fordi tre freak langskud gik ind og at vi afsluttede to gange for meget direkte på keeper.

City xg lå på 0,6. Vi dominerede alt der talte.

Ærgerligt med gult kort. Vi må håbe Mili er klar igen. Ærgerligt vi nu skal på udebane. Ærgerligt de får Kevin og Kyle tilbage. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 1 uge siden #152 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Real Madrid - Manchester City
Jeg håber at Vinicius er ligeså træt af at høre om Kyle Walker som jeg efterhånden er. Man har jo kørt englænderen op i en kategori hvor han slet ikke hører til. Bevares han er da en dygtig spiller, men man skulle jo tro at han var en kombination af Cafu og Franco Baresi, og at Vinicius er fuldstændig chanceløs overfor ham. Bedre er han heller ikke, og jeg mindes at man havde samme snak om Araujo engang, og han havde i hvert fald ikke skidegodt fat i Vinicius sidst de to stod overfor hinanden.

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, 9eren

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Væk
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
1 måned 1 uge siden #153 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Real Madrid - Manchester City
7eren. Jeg kunne ikke være mere enig.

Der er jo ikke en speciel grund til at degradere vores chancer på den måde. Ser man bort fra sidste sæson tunge nederlag har vi faktisk ikke haft kampe der har været ulige mod City.

Og alt det med Kyle Walker betyder nada for mig, for vi skal nok få chancer og mål mod City i returkampen. Det gør de nok også. Det bliver et tæt opgør.

Jeg tror ikke på at vi kommer så flade som vi gjorde sidste sæson, til Etihad. Utroligt så negative folk er efter en uafgjort kamp, hvor vi har flere chancer.

Vi skal lukke City ned på Håland og skud udefra i returkampen. Svært men det er den vej. Vi må heller ikke overlade spillet for meget som i går. Der skal være en bedre balance. Modric kan være vores joker kort i retur kampen.

1/6 2024
1+6+2+0+2+4=15

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
1 måned 1 uge siden #154 af Madridista02

9eren post=174149 skrev: 7eren. Jeg kunne ikke være mere enig.

Der er jo ikke en speciel grund til at degradere vores chancer på den måde. Ser man bort fra sidste sæson tunge nederlag har vi faktisk ikke haft kampe der har været ulige mod City.

Og alt det med Kyle Walker betyder nada for mig, for vi skal nok få chancer og mål mod City i returkampen. Det gør de nok også. Det bliver et tæt opgør.

Jeg tror ikke på at vi kommer så flade som vi gjorde sidste sæson, til Etihad. Utroligt så negative folk er efter en uafgjort kamp, hvor vi har flere chancer.

Vi skal lukke City ned på Håland og skud udefra i returkampen. Svært men det er den vej. Vi må heller ikke overlade spillet for meget som i går. Der skal være en bedre balance. Modric kan være vores joker kort i retur kampen.

​Enig med to ovenstående. Modric viste igår, at han kan være en rigtig god joker at smide ind i anden halvleg.
noget mere positivt fra kampen igår, er at Camavinga for alvor viste sig på den store scene. Jeg er nogle gange lidt nervøs ved at have ham på den defensive midt i de store opgør, men igår levede han virkelig op til det store potentiale han besidder. Der var rigtig fedt at se. Valverde og Kroos var også sublime, vores midtbane stod faktisk ret fint igår. Tror mere det var taktikken der glippede, der var lidt for meget respekt og frygt over for City. Vi kan sagtens byde dem op til dans, spillemæssigt, vi har kvaliteterne, Ancelotti skal bare tro på det.

Jeg savner Pepe :(
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid, NadaMás

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 1 uge siden #155 af Dios
Besvaret af Dios på emne Real Madrid - Manchester City
​Jeg lovede mig selv, at jeg egentlig først ville komme tilbage når Ancelotti var fortid i klubben, men min elskede klub elsker åbenbart ham mere end spillet på banen :D

Vi spillede noget nær en perfekt kamp igår. Det kunne måske lyde positivt, men den følelse sidder jeg slet ikke med desværre. City udspillede os ikke, og vi fik et udmærket resultat, og derfor anser jeg kampen som værende en succes. 
Dog er City inde i en utrolig dårlig stime, hvor spillet ikke flyder. De kæmper hårdt med i ligaen, og mange af deres bedste spillere har været utrolig hårdt ramt af skader. Kampen igår var forfærdelig taktisk, fordi City stort set aldrig scorer udenfor feltet. Igår scorede de 3 gange, så ja @9eren vi kan lukke af for skud udefra, men så giver vi City den plads i rummene, som de scorer 60 mål på hver sæson, og hvor de er absolut bedst. For om vi vil det eller ej, så har vi stadig en træner, som hverken mestre det ene eller det andet. Så vi kan ikke byde City op til dans i vores possession spil, og ej heller er vores spillere gode nok til at dække rum eller erobre bolde, og når City så scorer 3 mål udefra feltet af, så er det lidt skræmmende taget i betragtning af, at de kan spille mere offensivt i returen med Walker's tilstedeværelse på fart, og deres bedste spiller i KDB er med i stedet for en balancespiller som Kovacic.

Sidste sæson, der sad jeg ekstremt optimistisk efter første kamp på Bernabeú, for jeg synes Pep ofte overvurdere os i interne møder. Nu ser jeg meget PL bold, og ser ham stort set aldrig ændre på taktikken ift. modstanderen, men det gjorde han ekstremt meget igår og sidste år. Kampen på Eithad viste bare hvad City kan uden den frygt, som jeg hellere vil kalde det end respekt de giver os. 
Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at vi taber stort og vi virkelig bliver kørt ud på røv og albuer igen i returen. Bellingham kan ikke i den rolle imod et så dygtigt mandskab og Vinicius er en skygge af sig selv, og bliver bare dårligere og dårligere for hver kamp der går. Dog skal det siges, at Ancelotti også har fundet en mulighed for at neutralisere hans farlighed på, så måske ikke helt hans skyld, at han nærmest aldrig får det til at blive godt.

Ancelotti's taktik synes jeg fejler igen, men det er ikke nogen overraskelse for mig længere. Hans taktik med at være afventende når man har et godt resultat går langt de fleste gange godt imod hold som Osasuna, Betis etc. Men ikke imod hold som er så overlegende på bolden som City. 
Det bliver alt for forsigtigt og defensivt som altid.

Håber en dag jeg kan vende tilbage til dette forum langt mere optimistisk, og til den tid er Ancelotti og Vinicius forhåbentlig fortid, og vi har fået Mbappé og Xabi Alonso ind i stedet.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 1 uge siden #156 af Vinícius
Ovenpå kampen i går er jeg fortsat positiv. Det er stadig 50/50.

Det er ikke kun City, der manglede vigtige spillere i går - det gjorde vi også. Courtois, Militao og "Bellingham" havde virkelig pyntet. Courtois havde gjort en kæmpe forskel, og reddet både deres første og sidste mål - formentlig ikke Fodens skud.

Fodbold er et spil om marginaler og på en god dag havde vi scoret i hvert fald 2 mål mere på vores chancer. Man bør satse på Militao med Rudiger i forsvaret, men ellers noget nær samme 11 startere.

Jeg tror vi avancerer - tilsyneladende er jeg den eneste herinde?

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum