Kig i krystalkuglen

3 år 10 måneder siden #25 af nono
Besvaret af nono på emne Kig i krystalkuglen
Hvis det stod til mig forvaltede man vores talenter således næste sæson:

3 udenlandske pladser:
- Militao
- Vinicius
- Kubo

Udlån:
- Rodrygo (Kubo er langt bedre på højrekanten og meget mere "klar" - mentalt og spilmæssigt)
- Reiner
- Ødegaard (fortsat Sociedad)
- Brahim Diaz (Jeg har stadig tiltro til at vi har et kæmpe talent gemt i ham - det skal altså modnes NU i de rette rammer)

Er man rigtig snedig forsøger man at få Rodrygo eller Reiner til Sociedad.

Herudover er jeg tilhænger af, at man forsøger et udlån af Jovic og finder en anden erstatning for Benzema. Her er jeg fortsat lun på en aldrene Cavani. Mbappe må vente til næste sæson hvor vi kan få ham til spotpris.

Angreb: Benzema, Cavani, Diaz
Venstrekant: Hazard, Vinicius
Højrekant: Kubo, Asensio, Lucas V
Midtbane: Kroos, Modric, Valverde, Isco
Defensiv midt: Casemiro + Pogba/Camavinga/Kanté
VB: Mendy, Marcelo
HB: Carvajal, Odriozola (eller erstatning - men svært at se hvem?
CB: Ramos, Varane, Militao, Nacho.
Sidste redigering: 3 år 10 måneder siden ved nono.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 10 måneder siden #26 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Kig i krystalkuglen

Dios skrev: @DeLaRed.

De er begge 2 unge, så derfor er der langt imellem kvaliteten. Det gælder selvfølgelig også Rodrygo. Synes det er synd du siger han gemmer sig, for det gør han jo netop ikke. Han er bare ikke en spiller ligesom Vinicius som kun har fart og udfordringer i sit spil. Nu er det en smagssag, men jeg synes netop vi har brug en Isco type, som modsat Isco kan agere offensivt bindeled. Jeg synes helt sikkert vi mangler en type i offensiven som er i stand til det. Alt vores offensiv spil er for tilfældigt til min smag, og Benzema er den eneste i hele offensiven som kan det.
Jeg synes nu ikke Vinicius tager ansvar, fordi han vælger at gå direkte mod mål hvergang. Det er hans stil, og derfor sidder han ofte på bænken når resten ikke fungere.
Jeg er hverken for eller imod af dem begge, men jeg er bare mere til spillere som er kloge og teknisk dygtige. Jeg elsker veletablerede angreb, hvor man skaber chancer via kombinationer. Der passer Rodrygo bare mere på profilen. Jeg er glad for at have begge i truppen, fordi man kan spille på alsidigheden i truppen.
Vinicius er bedst når pladsen er der som imod Sociedad, hvor Rodrygo er bedst når der skal kombineres igennem kæderne. Er der noget Vinicius ikke besidder, så er det da spilforståelse. At du hiver den frem er immervæk vanvittigt synes jeg.

Så er der en anden væsentlig ting, og det er, at Rodrygo bliver spillet ude af position. Jeg kan rigtig godt lide begge 2, men som jeg startede med at skrive, så er de unge og derfor er der langt imellem de viser deres kvaliteter. Lige nu har Rodrygo bare momentum, og han virker klart bedst for holdet.
Jeg klandre generelt ikke Vinicius for at miste mange bolde. Jeg klandre ham for at gøre for meget selv hele tiden. Jeg synes det er for meget, at han konstant udfordre, eller tager de lange løb alene, hvor det kun er ham fremme. Det gør holdet dårligere, da hans kvaliteter bare ikke er nok.

Jeg håber dog, at man benytter begge 2 imorgen, da Asensio spillede sig lidt af holdet efter Granada kampen.


Fair nok, og dette skal naturligvis ikke vaere en kritik af Rodrygo, for jeg synes han som 18 aarig har haft en fin foerste season, jeg er bare uenig i at han har vaeret bedre end Vini.

De har begge to vaeret involveret i 9 maal (scoringer og assists) men hvis vi kigger paa Rodrygo's stats, saa har han ikke scoret eller lavet en assist de sidste 14 kampe han har vaeret paa banen i La Liga, og 4 af hans maal og 2 af hans assist kom i 2 CL kampe hvor hele holdet spillede rigtig godt, og hvor en af de to modstandere (Galatasaray) havde en kollektiv sammensmaeltning da vi slog dem 6-0, saa efter en flot start i Real, synes jeg slet ikke han har bidraget med nok siden.

Ifht at vaere anonym, saa er der stor forskel paa om han spiller i hoejre fremfor venstre, for jeg vil godt vaere enig med dig i at han har vaeret meget boldsoegende naar han paa det seneste har spillet i venstre side, men alt den tid han har haft i hoejre har han IMO virket bange for bolden og alt for stationaer, det har paa mange maader lignet det vi har set fra Gareth Bale. Saa der er ingen tvilv om han skal spille i venstre, for paa hoejre siden har han intet bevist, og han har faaet mere spilletid i hoejre end i venstre i denne season. Men som du selv siger det er jo nok ikke hans skyld, og helt paa samme niveau fungere Vini jo heller ikke i Hoejre side, saa fair nok, men med ugangspunkt i at han faktisk ikke har spillet meget i venstre saa synes jeg han er en smule svaer at bedoemme (hvis man kigger paa hele seasonen)

Jeg beklager lige at jeg ikke var tydelig nok ifht det med spilforstaaelsen, for det jeg proevede at skrive var at jeg er enig i at Vini er lidt mere en enspaender der lever paa de individuelle kvaliteter, og at Rodrgyo tydeligt har en bedre spilforstaaelse, men at den spilforstaaelse han har paa nuvaerende tidspunkt er langt fra det nivuea vi for eksempel ser fra spillere som Benz, Hazard, Modric, Kroos etc. saa derfor er der langt igen for ham at naa et niveau hvor hans spil forstaaelse IMO overgaar det Vini bringer med hans individuelle kvaliteter. Og ogsaa enig i at Vini ikke er super god i kobinations-spillet mod meget defenisve modstandere, saa her er Rodrygo nok et bedre valg, jeg ville dog heller spille med Hazard eller Asesio fremfor dem begge i den type kamp, hvis jeg fik valget. (Der var jeg ikke tydelig nok i spyttet)

Ifht det med at tage ansvar, saa mener jeg vi flere gange i sidste season og nok en 2-3 gange i denne season, saa Vini baere hele vores offensiv til sejr, uden hjaelp fra resten af holdet, isaer i de svaere kampe, hvor han konstant soger bolden og konstant soger at skabe noget. Imodsaetning til ham, saa virker Rodrygo svag og bange i de svaere kampe, hvor han laener sig alt for meget op ad de mere erfarende spillere, og reelt set saa er han skinner han kun rigtigt igennem naar resten af holdet ogsaa spiller godt. Vi saa det senest imod Alaves, hvor IMO Bezema og Asensio begge to spillede en rigtig god kamp, og Modric bag dem fordelte bolden godt, og naar saa hele offensiven begynder at flyde saa ser vi ogsaa Rodrygo faa plds til at loebe paa, og gaa meget mere med i kombinations-spillet, men naar spilerne omkring ham ikke helt praestere er det ihvertfald ikke ham vi skal regne med. (Det er naturligvis en unfair kritik af en 18aarig, jeg mener bare at Vini klare de svaere kampe med en helt anden modenhed end Rodrygo, om man saa kalder det ansvar eller ikke...)

Og hvis vi saa kigger paa Isco typen, saa mener jeg vi saa mange af det loeb imellem linjerne og flydende kombinations spil fra Asensio imod Alaves, omend han ikke er samme type spiller, saa vil jeg klar fortaekke Asensio(i topform naturligvis) til at spille den rolle fremfor Rodrygo. Hvis vi saa kigger lidt laengere frem saa har vi forhaabentlig ogsaa spillere saa Oedegaard, Kubo og maaske endda Oscar som kan spille i samme rum som Isco, saa langsigtet ser jeg ikke vores behov for at Rodrygo skal vaere den spiller (med mindre han bliver bedre end alle de andre naturligvis). (Jeg er med paa at Asenio gjorde det skidt mod Granada, alt for anonym, men jeg har dog heller ikke de store forventninger til Marco i denne season, det kommer til at tage tid foer han rammer i stabilt hoej niveau igen)

Hvis vi kigger mod naeste season saa kunne jeg godt hoppe med paa det forslag der kom fra en anden bruger om at vi hiver Kubo hjem for at faa noget mere kvalitet paa Hoejre siden (for det kommer tydeligvis hverken fra Rodrygo eller Vini) og saa leje Rodrygo ud for at give ham flere minutter (helt optimalt, hvis han kunne blive lejet ud til samme klub som Reinier).

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
3 år 10 måneder siden #27 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Kig i krystalkuglen
Iker Casillas vender tilbage til Real Madrid og en fantastisk nyhed. Får lidt den samme rolle som Zidane havde inden han startede som træner. Skriver Marca i dag!

1/6 2024
1+6+2+0+2+4=15
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 10 måneder siden #28 af Dybbøl
Besvaret af Dybbøl på emne Kig i krystalkuglen
Syntes at det er så fornuftigt at man ikke laver nogle kæmpe indkøb denne sommer grundet corona. Synes det er en rigtig fin måde og vise respektere til spillerne og staben somer gået ned i løn, at man ikke “bare” bruger pengene på nye spiller. Håber dog at man får skippet Bale, James, Mariano og Marcelo videre her til sommer. Det vil give rigtig god luft i løn budgettet. Samtidig er der mulighed for at hente nogle spændende spiller tilbage fra udlån. Synes dog at der kunne være mulighed for at hente Marc Roca fra Espanyol til en forholdsvis billig pris grundet deres nedrykning fra La liga. Han kunne være en rigtig fin backup for Casemiro. Han er fysik stærk og har rigtig fin bold kontrol.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 10 måneder siden #29 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Kig i krystalkuglen
Udmelding fra Perez er vel også et vink med en vognstang til Mbappe om at han ikke skal forlænge med PSG.
Sidste redigering: 3 år 10 måneder siden ved mohbar.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 10 måneder siden #30 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne Kig i krystalkuglen
Hvis manglende indkøb skyldes “Projekt-Mbappe 2021” så fair nok.
Ellers er det fuldstændig hul i hovedet ikke at spendere på fornyelse.
Ja, vi vandt ligaen hvor vores konkurrent har haft trænerfyringer, skader og den værste spillemæssig krise i over et årti. Alligevel sikrede vi mesterskabet først i 37. spillerunde (takket være 10 sejr i træk post-corona). Et mesterskab som reelt set aldrig har været lettere at vinde siden midt nullerne.
Håber fandme ik, at ledelsen forblændes af dette billige mesterskab (hvis man ser bort fra post-corona tiden).
Sandheden er, at vores bærende spillere er efterhånden i midt 30’erne. Vores næstmest scorende spiller er en forsvarsspiller!
Vi ryger formentlig ud i CHL og er allerede slået ud i copa del rey.

Gentager igen: Håber ikke at ledelsen forblændes af dette let tilgængelige mesterskab!
Sidste redigering: 3 år 10 måneder siden ved Raul7-2880.
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 10 måneder siden #31 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Kig i krystalkuglen

Raul7-2880 skrev: Hvis manglende indkøb skyldes “Projekt-Mbappe 2021” så fair nok.
Ellers er det fuldstændig hul i hovedet ikke at spendere på fornyelse.
Ja, vi vandt ligaen hvor vores konkurrent har haft trænerfyringer, skader og den værste spillemæssig krise i over et årti. Alligevel sikrede vi mesterskabet først i 37. spillerunde (takket være 10 sejr i træk post-corona). Et mesterskab som reelt set aldrig har været lettere at vinde siden midt nullerne.
Håber fandme ik, at ledelsen forblændes af dette billige mesterskab (hvis man ser bort fra post-corona tiden).
Sandheden er, at vores bærende spillere er efterhånden i midt 30’erne. Vores næstmest scorende spiller er en forsvarsspiller!
Vi ryger formentlig ud i CHL og er allerede slået ud i copa del rey.

Gentager igen: Håber ikke at ledelsen forblændes af dette let tilgængelige mesterskab!


Tingene har forandret sig. Hvad for dig til at tro at Barca eller Atletico får 90+ point næste sæson? Alle spanske tophold er blevet dårligere efter de alle peakede for nogle år siden. Real Madrid står dog stærkest i forhold til næste sæson. Nyindkøb eller ej.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 10 måneder siden #32 af JesperThomsen
Besvaret af JesperThomsen på emne Kig i krystalkuglen
Kan nogen fortælle mig hvornår transfervinduet åbner (hvis det ikke allerede er åbent)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
3 år 1 måned siden #33 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Kig i krystalkuglen
Der florerer rygter rundt nu på spanske medier om, at Löw gerne vil træne Real Madrid efter det tyske landshold, og er begyndt at læse spansk. Men vil vi bare få endnu en ny træner i ham, som ikke tager talent udviklingen alvorligt ?

1/6 2024
1+6+2+0+2+4=15

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 1 måned siden #34 af Jakobsif555
Besvaret af Jakobsif555 på emne Kig i krystalkuglen
Han droppede nu både Muller, Hummels og Boateng, for at få yngre ind. Så helt ligeglad med unge er han nu ikke?

Jeg vil personligt gerne af med Zidane til sommer og udover Löw, så synes jeg ikke det vrimler med store trænernavne som er ledige. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
3 år 1 måned siden #35 af Madridista02
Besvaret af Madridista02 på emne Kig i krystalkuglen
Löw har da om nogen haft fokus på de unge talenter i sin tid som landstræner. VM 2010.
Men. Er det useriøst af mig, når jeg skriver jeg ikke har lyst til at have ham som træner, efter at have set ham pille sig i røven og snuse til sin finger bagefter? Eller at han har stået og spist sin bussemand. Det er fandeme klamt. Det passer bare ikke til en så fin klub som os. Eller nogen anden klub egentlig.

Jeg savner Pepe :(

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
3 år 1 måned siden #36 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Kig i krystalkuglen
Det er jo omsonst at nævne at han har fokus på de unge på Tysklands landshold, når det er så kortvarigt han har dem under sine vinger. Jeg tænker mere hvordan han vil agerer som klubtræner, hvilket jo er noget så anderledes, især når resultaterne skal være her og nu resultater.

1/6 2024
1+6+2+0+2+4=15

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum