Optakt: Real Madrid - Galatasaray, CL, 4. spillerunde

4 år 6 måneder siden #73 af ElMadrid

Ramos4 skrev: Det går rimelig skidt for United at skifte mellem tre ellers ret sikre skytter. Martial, Rashford og Pogba.

Mølby (som ellers er et kommentatormæssigt hul i jorden) sagde noget meget fornuftigt. Han mener at hvis en spiller ved at han sparker straffe og sådan er det bare, så er han mere tryg og rolig. Skulle man brænde, jamen så ved man at man sparker igen næste gang alligevel. Han har selv den bedste procent i Liverpools historie, så han ved måske hvad han snakker om.

Man kan da godt skifte hvis man fører stort, men jeg synes ikke det er et issue eller noget vi bør fokusere på overhovedet. Zidane har så mange andre beslutninger vi kan kritisere ;)


@Ramos4

Jeg er ikke uenige, men jeg tror at det vil være bedre for vores angribere at de får scoret flere mål. Dermed ikke sagt at vi behøver at rotere rundt, men kan ikke se hvorfor det ikke skal være Hazard der tager dem. I sidste ende vil vi bedømme ham på de mål han scorer (også spillet på banen). Her vil flere mål pynte på denne konto og give han mere selvtillid.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 6 måneder siden #74 af elle44

ElMadrid skrev:

Ramos4 skrev: Det går rimelig skidt for United at skifte mellem tre ellers ret sikre skytter. Martial, Rashford og Pogba.

Mølby (som ellers er et kommentatormæssigt hul i jorden) sagde noget meget fornuftigt. Han mener at hvis en spiller ved at han sparker straffe og sådan er det bare, så er han mere tryg og rolig. Skulle man brænde, jamen så ved man at man sparker igen næste gang alligevel. Han har selv den bedste procent i Liverpools historie, så han ved måske hvad han snakker om.

Man kan da godt skifte hvis man fører stort, men jeg synes ikke det er et issue eller noget vi bør fokusere på overhovedet. Zidane har så mange andre beslutninger vi kan kritisere ;)


@Ramos4

Jeg er ikke uenige, men jeg tror at det vil være bedre for vores angribere at de får scoret flere mål. Dermed ikke sagt at vi behøver at rotere rundt, men kan ikke se hvorfor det ikke skal være Hazard der tager dem. I sidste ende vil vi bedømme ham på de mål han scorer (også spillet på banen). Her vil flere mål pynte på denne konto og give han mere selvtillid.


Fordi det er Ramos der er vores bedste skytte, og Real Madrid er ikke en børnehave hvor alle skal have lov at prøve.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 6 måneder siden #75 af Ramos4

ElMadrid skrev:

Ramos4 skrev: Det går rimelig skidt for United at skifte mellem tre ellers ret sikre skytter. Martial, Rashford og Pogba.

Mølby (som ellers er et kommentatormæssigt hul i jorden) sagde noget meget fornuftigt. Han mener at hvis en spiller ved at han sparker straffe og sådan er det bare, så er han mere tryg og rolig. Skulle man brænde, jamen så ved man at man sparker igen næste gang alligevel. Han har selv den bedste procent i Liverpools historie, så han ved måske hvad han snakker om.

Man kan da godt skifte hvis man fører stort, men jeg synes ikke det er et issue eller noget vi bør fokusere på overhovedet. Zidane har så mange andre beslutninger vi kan kritisere ;)


@Ramos4

Jeg er ikke uenige, men jeg tror at det vil være bedre for vores angribere at de får scoret flere mål. Dermed ikke sagt at vi behøver at rotere rundt, men kan ikke se hvorfor det ikke skal være Hazard der tager dem. I sidste ende vil vi bedømme ham på de mål han scorer (også spillet på banen). Her vil flere mål pynte på denne konto og give han mere selvtillid.


Jeg kan godt se pointen i at lade Hazard være *fast* skytte.

Det kommer realistisk set bare ikke til at ske. Ramos er den der har været i klubben længst og det lader til at vægte højt internt i klubben. Selvfølgelig også fordi han er anfører - og der kører systemet jo også efter anciennitet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 6 måneder siden #76 af Dios
@Ramos4.

Alt kører generelt skidt for United. Jeg er som sagt ikke uenig. Benzema har endnu ikke brændt et straffe i Real trøjen endnu, og Hazard havde en 90% træfsikkerhed i Chelsea, så det er ikke nødvendigvis fordi Ramos er den absolut bedste skytte, at han sparker.
Han er bare vores kaptajn og ham der bestemmer. Her er jeg ikke et sekund i tvivl om, at Zidane intet har at sige. Det må spillerne selv om, så længe der ikke er kaos og vi scorer.

Det er mere eller mindre også spillerne selv der bestemmer om de skal sparke straffe eller ej til straffesparkskonkurrencerne.

Ja, er ret sikker på du har en masse kritik gemt i ærmet til Zidane ;D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 4 år 6 måneder siden ved Dios.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 6 måneder siden #77 af ElMadrid

elle44 skrev:

ElMadrid skrev:

Ramos4 skrev: Det går rimelig skidt for United at skifte mellem tre ellers ret sikre skytter. Martial, Rashford og Pogba.

Mølby (som ellers er et kommentatormæssigt hul i jorden) sagde noget meget fornuftigt. Han mener at hvis en spiller ved at han sparker straffe og sådan er det bare, så er han mere tryg og rolig. Skulle man brænde, jamen så ved man at man sparker igen næste gang alligevel. Han har selv den bedste procent i Liverpools historie, så han ved måske hvad han snakker om.

Man kan da godt skifte hvis man fører stort, men jeg synes ikke det er et issue eller noget vi bør fokusere på overhovedet. Zidane har så mange andre beslutninger vi kan kritisere ;)


@Ramos4

Jeg er ikke uenige, men jeg tror at det vil være bedre for vores angribere at de får scoret flere mål. Dermed ikke sagt at vi behøver at rotere rundt, men kan ikke se hvorfor det ikke skal være Hazard der tager dem. I sidste ende vil vi bedømme ham på de mål han scorer (også spillet på banen). Her vil flere mål pynte på denne konto og give han mere selvtillid.


Fordi det er Ramos der er vores bedste skytte, og Real Madrid er ikke en børnehave hvor alle skal have lov at prøve.


Med al respekt så er det din kommentarer der mest minder om en børnehave. Jeg skriver jo sort på hvidt at vi ikke behøver at rotere rundt, men have en fast skytte fra en af vores angribere. At du så laver det om til at "alle skal ikke have love til at prøve", stiller jeg mig uforstående overfor.

Desuden hvor har du det fra med at Ramos er vores bedste skytte? Er det din subjektiv holdning eller er der data bag? Det må du gerne uddybe.

Som en anden skriver, så lå Hazard på 90 % træfsikkerhed i Chelsea. Er det så en "børnehave" at give ham det ansvar?

Jeg synes netop at det er børnehave tankegang at den, der har været længst i klubben eller kaptajnen, skal sparke. Nuvel så har Ramos vist sig at være habil til straffespark, men jeg finder det problematisk at vores angribere, der eller er sikre sparker, ikke tager den del. Alle ved at flere mål til angribere, giver mere selvtillid.

En anden sideeffekt kan også være, at flere mål til vores angribere, kan være med til at gøre, at de kan kæmpe med om at være topscorer i ligaen, ligesom det er tilfældet med Benz. Dvs. så er der noget at jagte for dem personligt og det kan komme holdet til gode.

Sagt på en anden måde. Hvis vi antager at både Benz/Hazard og Ramos nogenlunde har samme træfsikkerhed. Hvor synes du at der vil være mest fordel for holdet? At en forsvarsspiller sparker eller en angriber, og hvorfor?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 6 måneder siden #78 af ElMadrid

Ramos4 skrev:

ElMadrid skrev:

Ramos4 skrev: Det går rimelig skidt for United at skifte mellem tre ellers ret sikre skytter. Martial, Rashford og Pogba.

Mølby (som ellers er et kommentatormæssigt hul i jorden) sagde noget meget fornuftigt. Han mener at hvis en spiller ved at han sparker straffe og sådan er det bare, så er han mere tryg og rolig. Skulle man brænde, jamen så ved man at man sparker igen næste gang alligevel. Han har selv den bedste procent i Liverpools historie, så han ved måske hvad han snakker om.

Man kan da godt skifte hvis man fører stort, men jeg synes ikke det er et issue eller noget vi bør fokusere på overhovedet. Zidane har så mange andre beslutninger vi kan kritisere ;)


@Ramos4

Jeg er ikke uenige, men jeg tror at det vil være bedre for vores angribere at de får scoret flere mål. Dermed ikke sagt at vi behøver at rotere rundt, men kan ikke se hvorfor det ikke skal være Hazard der tager dem. I sidste ende vil vi bedømme ham på de mål han scorer (også spillet på banen). Her vil flere mål pynte på denne konto og give han mere selvtillid.


Jeg kan godt se pointen i at lade Hazard være *fast* skytte.

Det kommer realistisk set bare ikke til at ske. Ramos er den der har været i klubben længst og det lader til at vægte højt internt i klubben. Selvfølgelig også fordi han er anfører - og der kører systemet jo også efter anciennitet.


Helt enig. Og det er også det jeg ikke kan lide. Man ser det ikke så ofte i mange andre store klubber. Indrømmet at jeg ikke ved om jeg har statistik på min side her, men mit gæt er, at i langt de fleste store klubber, så er det deres angribere, der sparker. Netop fordi der er mange fordele ved det.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 6 måneder siden #79 af Ramos4
Hierro sparkede også straffe. Jeg ved ikke om han gav den videre nogen gange.

Jeg kan faktisk godt se idéen i at lade en offensiv spiller sparke, men det lader til at Ramos ego kun er vokset siden Ronaldo skiftede. Og vi må indrømme at Ramos er endda utrolig vigtig for os og vi må sgu nok hellere holde ham glad. Men det ku’ være fedt hvis han selv stoppede som skytte - det sker bare ikke med dét ego.

Jeg synes ikke Zidane skal skride ind, det vil være alt for risikabelt og gevinsten ved at skifte skytte er mindre end det lort vi ender i hvis Ramos bliver mobset.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 6 måneder siden #80 af Sahinovic

El Madrid skrev: men jeg finder det problematisk at vores angribere, der eller er sikre sparker, ikke tager den del. Alle ved at flere mål til angribere, giver mere selvtillid.

Selvom Hazard har fået en del kritik for de manglende mål, så virker det ikke til at det på nogen måder har påvirket ham eller hans spil på banen. Han har ikke virket som en der har jagtet de(t) mål der kunne lukke munden på kritikkerne, men derimod koncentreret sig mere om at finde sig til rette på banen, hvilket jeg synes han bliver bedre og bedre til.

Så jeg kan faktisk ikke se nogen fordel ved at Hazard tager dem, og skulle han fremover tage dem, så vil han jo aldrig blive bedømt på de antal mål han scorer via et straffespark, men via åben spil, så derfor tror jeg heller ikke at et straffesparksmål vil gøre det helt store for hans selvtillid.

Jeg er så vidt ikke helt uenig om at flere mål, også selvom de kommer via et straffespark, kan gavne en angribers selvtillid, men lige i dette tilfælde virker det ikke til at være tilfældet, så jeg personligt har det helt fint med at Ramos tager dem fremadrettet.

Florentino Pérez

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 6 måneder siden #81 af Lars1991
Altså jeg kan da huske at Ronaldo gav Benzema flere straffespark i hans sidste sæson for at "give ham selvtillid" og "få ham igang". Det hjalp ikke så meget. Så længe Ramos scorer på straffespark skal han da selvfølgelig bare fortsætte.
Sidste redigering: 4 år 6 måneder siden ved Lars1991.
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum