Fransk konklusion: Bolden var ikke inde

3 uger 6 dage siden #1 af Administrationen
Der var masser af drama...

Der var masser af drama og polemik i gårsdagens El Clásico, hvor et af de mest diskuterede emner var om Lamine Yamal sendte bolden i nettet i det 29. minut. Og det gjorde han ikke, hvis man spørger franske Canal+ og BeIn.

Spansk fodbold arbejder ikke med målteknologi, så derfor var man afhængige af VAR-billeder, som heller ikke kunne give noget entydigt billede, men de to franske kanaler har benyttet sig af 3D-teknologi til at afklare spørgsmålet og de er begge enige: Bolden var ikke inde. Den skal som bekendt have sluppet stregen fuldstændigt for at blive anerkendt som scoring.

Sagen vil dog givetvis blive diskuteret i Spanien i de kommende uger og sandsynligvis vil man fra den kommende sæson have mål-teknologi til kampene.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
3 uger 5 dage siden #2 af 9eren
Der var offside på Cubarsi så ligemeget om bolden var inde eller ej

1/6 2024
1+6+2+0+2+4=15

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 uger 5 dage siden #3 af NadaMás
​Laporta vil komme sagen til bunds, og bebuder at Barcelona som absolut konsekvens, skulle de kunne bevise at der var mål, søge om en omkamp.

Så med andre ord skinner solen stadig.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 uger 5 dage siden #4 af NadaMás
​På fcbarcelona.dk henviser de til en 3D-rendering fra Archivo VAR, som viser at bolden slap mållinjen.

Det var min umiddelbare reaktion i momentet, og hvis jeg skulle sætte mine penge på noget forsat, vil det også være at der var mål. Men det er umuligt at se, så der skal vel et råd ind over for at vurdere hvordan man i ‘best practice’ kan finde frem til er svar. Det bliver selvfølgelig på Barcas initiativ.
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 uger 5 dage siden #5 af NadaMás
​Ingen Clasico uden en fandens drama og efterspil. Men ret skal selvfølgelig være ret.

Det bør dog aldrig kunne trumfe dommerens kendelse i momentet - Eller, ret beset har jeg ingen idé om hvorvidt der er noget at komme efter for Laporta. Har dog min tvivl.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 uger 5 dage siden #6 af NadaMás
​På deres kamptråd har de også fundet andre vinkler frem, hvor man kan se at bolden var i mål. 

Det er overordnet set bare et ærgerligt lys det sætter La Liga i, og mållinjeteknologi må indføres som resultat deraf. Bolden var inde.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 uger 5 dage siden #7 af Kiwes
Selvfølgelig er der ikke det. Og lad så vær med at bruge mere tid på det pjat. De har ingen skam i Barcelona.
Sidste redigering: 3 uger 5 dage siden ved Kiwes.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
3 uger 5 dage siden #8 af 9eren
Offside stadig i mine øjne.
Prøv at se hvor tæt Cubarsi står på Lunin

1/6 2024
1+6+2+0+2+4=15

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 uger 5 dage siden #9 af Real HWL

NadaMás post=174790 skrev: ​Laporta vil komme sagen til bunds, og bebuder at Barcelona som absolut konsekvens, skulle de kunne bevise at der var mål, søge om en omkamp.

Så med andre ord skinner solen stadig.


Så er der fandme mange kampe der skal spilles om. Specielt i den periode hvor Barca igennem 18 år har betalt dommerne. Og det gælder både i CL og La Liga.
Følgende bruger(e) sagde tak: schreiber77, NadaMás, JesperThomsen, Ramos4, 9eren

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 uger 5 dage siden #10 af NadaMás

Real HWL post=174797 skrev:

NadaMás post=174790 skrev: ​Laporta vil komme sagen til bunds, og bebuder at Barcelona som absolut konsekvens, skulle de kunne bevise at der var mål, søge om en omkamp.

Så med andre ord skinner solen stadig.


Så er der fandme mange kampe der skal spilles om. Specielt i den periode hvor Barca igennem 18 år har betalt dommerne. Og det gælder både i CL og La Liga.

​Chelsea i ‘09 som klareste eksempel.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 uger 5 dage siden #11 af Ramos4
Øjet kan bedrages. De vinkler der "viser" at bolden var inde viser ikke en skid. Vinklen kan sagtens få det til at se sådan ud, men det betyder langt fra at det er tilfældet.

Mållinjen går hele vejen op i luften i princippet og 100% af bolden skal have sluppet. Og bolden er jo rund (nå?!) så det kan sagtens se ud som om den har sluppet selvom en af siderne ikke har.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Fondo_Sur

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 uger 5 dage siden #12 af Real HWL

NadaMás post=174798 skrev:

Real HWL post=174797 skrev:

NadaMás post=174790 skrev: ​Laporta vil komme sagen til bunds, og bebuder at Barcelona som absolut konsekvens, skulle de kunne bevise at der var mål, søge om en omkamp.

Så med andre ord skinner solen stadig.


Så er der fandme mange kampe der skal spilles om. Specielt i den periode hvor Barca igennem 18 år har betalt dommerne. Og det gælder både i CL og La Liga.

​Chelsea i ‘09 som klareste eksempel.


Og PSG kampen i 2017 er et andet klart eksempel.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum